Aktualności

JAK SKORZYSTAC Z PORTALU INFORMACYJNEGO SĄDÓW POWSZECHNYCH?

Opublikowano: 09 lis 2021

Wprawdzie pisaliśmy już o możliwości śledzenia za pomocą Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych spraw sądowych z odwołań od decyzji Dyrektora ZER MSWiA o obniżeniu emerytur/rent, ale ponieważ wciąż pojawia się wiele pytań w tej sprawie, śpieszymy z wyjaśnieniami.

Na tym Portalu każdy zarejestrowany użytkownik ma bieżący wgląd we wszystko, co dzieje się w sądzie w jego sprawie np. może sprawdzić jakie czynności były wykonane i jakie dokumenty i kiedy trafiły do sądu lub zostały z wysłane przez sąd. Czyli de facto na jakim etapie jest interesujące użytkownika postępowanie.

Uwaga! Użytkownikiem mającym wgląd do akt konkretnej sprawy może być wyłącznie osoba będąca stroną w sprawie lub jej pełnomocnik.

Jak się zarejestrować?

1. Na stronie Portalu najpierw należy wybrać „apelację” właściwą dla sądu okręgowego (lub apelacyjnego), w którym toczy się sprawa i następnie kliknąć pole „Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.”

2. Na 1 stronie (formularzu) rejestracji możemy zapoznać się z Regulaminem Portalu, a po podaniu nr PESEL oraz serii i nr dowodu osobistego przejdziemy dalej.

3. W kolejnych 3 etapach wpisujemy pozostałe nasze dane. Należy koniecznie pamiętać o podaniu adresu email, na który będą wysyłane powiadomienia o wszelkich zmianach w sprawie.

4. W 5 etapie rejestracji należy podać informacje o sprawie, którą chcemy śledzić:

  • nazwę sądu okręgowego (lub apelacyjnego),
  • nazwę wydziału (w przypadku SO w Warszawie jest specjalna pozycja dla sekcji ds. represjonowanych),
  • repetytorium, rok wpływu sprawy do sądu, nr sprawy (te można odczytać z sygnatury akt),
  • kim jesteśmy w sprawie

Po wypełnieniu formularza można wysłać wniosek o rejestrację. Zdecydowanie polecamy opcję „Wyślij wniosek i podpisz profilem zaufanym”. Przyspieszy to proces weryfikacji danych i rejestracji użytkownika (patrz pkt 29 ust.1 Regulaminu”). Profil zaufany ułatwia ponadto późniejsze korzystanie z Portalu (nie trzeba pamiętać o danych do logowania „ręcznego”).

Oczywiście można skorzystać z opcji „Wyślij wniosek” (bez profilu zaufanego), ale wówczas weryfikacja danych jest bardziej skomplikowana. Wymaga podpisu elektronicznego (patrz pkt 29 ust.2 Regulaminu”) lub osobistego stawiennictwa w sądzie (patrz pkt 29 ust.3 Regulaminu”).

5. Po otrzymaniu na podany przy rejestracji adres email informacji o zarejestrowaniu, można korzystać z Portalu, pamiętając przy każdorazowym logowaniu się, o wybraniu właściwej "apelacji" (jak w pkt 1).

Do strony zbiorczej
Aktualności

Nasza strona korzysta z plików cookies. Szczegóły w dokumencie Polityka prywatności (RODO)